Добро јутро , реко Јорданска, кладенцу Адамов!

  • знак препознавања

    знак препознавања

    Добро јутро ,
    реко Јорданска,
    кладенцу Адамов,
    ја сам дошао да ме опереш
    од урока и лажи,
    и од речи које обузимају,
    уроке, речи које обузимају,
    врати назад,
    оном ко је учинио –
    кад ја будем пролазио
    кроз народ и многе светове,
    да будем највиђенији,
    да будем чувен,
    ко из пушке пуцањ,
    ко на свадби невеста,
    да будем најчувенији –
    лек и Света Дјева Марија
    нека ми помогну.
     

    (Против мађија)

    18
    Мађије од петка,
    мађије од суботе,
    мађије од недеље,
    мађије од понедељка,
    мађије од уторка,
    мађије од среде,
    мађије од четвртка –
    седам дана у недељи,
    седам се ухватише за руке,
    јер ја их избодох,
    са девет вретена,
    са девет игала,
    и од омађијаног их отерах,
    у црном мору их подавих,
    растурих у морској пени,
    омађијан оста сјајан као месечина,
    ко звезда на небу,
    ко роса на земљи,
    ко босиљак у градини.
    Како се отреса босиљак од росе и семена,
    тако нека се отресе омађијани од мађија.
    Лек и Света Дјева Марија
    од мојих уста нека му буде.
    Света Марија излечитељка,
    ја одмађијавам.

____ Препев са влашког Александар Лукић. Видети више у књизи Између митарења чудовишта и уметности будућности / Александар Лукић, Пожаревац, Едиција БРАНИЧЕВО, 2010, стр. 103-104)

Leave a Reply

